loading...
اخبار باشگاه لیورپول
آخرین ارسال های انجمن
فرشاد سلیمانی بازدید : 580 چهارشنبه 30 فروردین 1391 نظرات (1)

نویسنده : فرید کلانتری




1 - منچستر یونانید - 1999


منچستر یوناتید در این فصل در 3 رقابت مهم به قهرمانی رسید و یکی از بزرگترین دستاورد های تاریخ فوتبال بریتانیا را رقم زد .

آنها در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن مونیخ ، به طرز دراماتیکی در آخرین دقایق به قهرمانی رسیدند .

الکس فرگوسن در آن فصل علاوه بر این دستاورد بزرگ اروپایی خود ، در مسابقات داخلی هم بسیار موفق عمل کرد و با کسب قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی ، سه گانه ی خاطره انگیزی برای شیاطین سرخ رقم به ارمغان آورد . بدون شک از آن تیم رویایی سر الکس فرگوسن به عنوان یکی از بهترین تیمهای تاریخ فوتبال بریتانیا یاد میشود .

سرمربی : الکس فرگوسن

ترکیب اصلی منچستر یونایتد در فصل 1999 : پیتر اشمایکل - گری نویل - یاپ استام - رونی جانسون - دنیس اروین - دیوید بکهام - روی کین - پل اسکولز - رایان گیگز - دوایت یورک و اندی کول




2 - لیورپول - 1984


شاید از لیورپول دهه ی 70 ، به عنوان تیم خوبی یاد شود ، اما لیورپول این سال بسیار قدرتمند تر از آن تیم بود .

جو فاگان ، جایگزین باب پیزلی بزرگ شد و سکان هدایت لیورپول را بر عهده گرفت بود اما این تیم با همان روحیه و ذهنیت همیشگی به راهش ادامه میداد .

سه گانه ی آن فصل آنها ، قطعا یکی از بزرگترین افتخارات فوتبال بریتانیا در اواخر دهه ی 70 و اوایل دهه ی 80 ، محسوب میشد .

قهرمانی در جام باشگاه های اروپا مقابل رم ، اوج موفقیت آنها بود . این چهارمین قهرمانی قرمزها در این مسابقات محسوب میشد . آنها ما بین سالهای 1975 تا 1984 ، 6 بار در مسابقات لیگ برتر و 4 بار در جا اتحادیه و یک بار در جام یوفا به قهرمانی رسیدند و سالهای درخشانی را برای باشگاه رقم زدند اما موفقیت های آنها در آن سال ريال قطعا اوج نمایش قرمز ها بود .


سرمربی : جو فاگان

بهترین نفرات لیورپول در فصل 1984 : بروس گروبلار - فیل نیل - آلن کندی - مارتین هانسن - مارک لارنسون - رونی ولان - گرائم سونس - کریگ جانستون - سمی لی - یان راش و کنی دالگلیش



3 - آرسنال - 2004



" شکست ناپذیر " ، مناسبت ترین لقب برای آرسنال این فصل است . توپچی ها به طرز خارق العاده ای در مسابقات این فصل بدون تحمل حتی یک شکست موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر در آن سال شدند .

پرستون نورت ، آخرین تیمی بود که موفق به خلق این رکورد باور نکردنی شد ، تا 120 سال بعد از آنها هیچ تیمی موفق به انجام چنین کاری نبود تا اینکه شاگردان آرسن ونگر در این سال موفق به انجام این مهم شدند .

این مهمترین دستاورد آرسن ونگر بعد از تقبل سرمربی گری توپچی ها در 1996 محسوب میشد و بعید به نظر میرسد که بتنواند بار دیگر این موفقیت را تکرار کند .

ونگر بعد از قهرمانی لیگ برتر در فصل 2002 ، پیشبینی کرد که آنقدر تیم خوبی در اختیار دارد که بتواند فصلی را بدون شکست پشت سر بگذارد ، او 2 سال بعد موفق به کسب این رکورد شد .

سرمربی : آرسن ونگر

ترکیب اصلی آرسنال در فصل 2004 : لنس لمن - لورن اتامه مایر - سو کمپل - کولو توره - اشلی کول - فردی لیونبرگ - پاتریک ویرا - گیلبرتو سیلوا - رابرت پیرس - دنیس برگکمپ و تیری هانری



4 - لیورپول - ( 1988 تا 1990 )


فاجعه ی غم انگیز هیلسبرو ، عصر درخشان آنفیلد را پایان آورد بود . پس از فاجعه ی هیسل ، آنها برای 8 سال از حضور در رقابت های اروپایی محروم شدن ، پس از آن لیورپول هرگز شانسی برای تکرار نمایش بی نظیر خود در دهه ی 80 ، در فوتبال جهان نداشت .

ما بین سالهای 1986 تا 1990 ، لیورپول با هدایت اسطوره ی فوق العاده محبوب آنفیلد ، کنی داگلیش توانست در سال 1986 ، در لیگ برتر و جام حذفی به قهرمانی برسد ، قهرمانی در مسابقات جام حذفی 1989 و 2 قهرمانی لیگ برتر در سالهای 1988 و 1990 ، از دیگر افتخارات قرمز ها در آن سالها بود . بعد از آن ، قرمز ها هرگز نتوانستند در مسابقات لیگ به قهرمانی دست یابند .

سرمربی : کنی دالگلیش

بهترین نفرات لیورپول در آن سالها : بروس گروبلار - استیو نیکول - جیم بگلین - مارک لارنسون - مارتین هانسن - رونی ولان - استیو مک ماهون - ریموند جیمز - جان بارنز - پیتر بردسلی و یان راش



5 - منچستر یونایتد - 1968



روند منچستر در اواخر دهه 60 ، تنها و تنها بر اساس بازی جرج بست پیش میرفت و از او الهام میگرفت .

10 سال از سانحه ی هوایی غم انگیز مونیخ میگذشت که شیاطین سرخ موفق شدند ، در 29 می 1968 یکی از تماشایی ترین دیدار تاریخ جام باشگاه های اروپا ، با پیروزی 4 - 1 مقابل بنفیکا در فینال ومبلی ، به اولین عنوان قهرمانی خود در این رقابت ها دست یابند .


سرمربی : الکساندر متیو بازبی

بهترین نفرات یونایتد در آن سال : استپنی - دان - برنان - فولکس - استیلس - کررند - چارلتون - سالدر - جورج بست - لاو




6 - سلتیک - 1967


تنها تیم غیر انگلیسی حاضر در این فهرست ، سلتیک اسکاتلند .

سلتیک در آن سال ، با قهرمانی در 4 تورنومت معتبر ( لیگ اسکاتلند - جام حذفی - جام اتحادیه و جام باشگاه های اروپا ) ، فصلی رویایی را برای تاریخ باشگاه رقم زد و از افتخارات فوتبال بریتانیا در آن سالها محسوب میشد .

کسب 9 قهرمانی پیاپی در لیگ اسکاتلند ( 1966 تا 1974 ) برای آنها کمی یکنواخت و یکطرفه شده بود اما آنها با قهرمانی در جام باشگاهای اروپا ، اعتبار چشمگیری را برای فوتبال اسکاتلند و بریتانیا به ارمغان آوردند .

تنها قهرمانی آنها در جام باشگاه های اروپا مقابل اینتر میلان ، شاید بزرگترین شب تاریخ باشگاه محسوب شود .

آنها تحت هدایت جک استین ، در 1970 توانستد تا فینال این رقابت ها پیش بروند که در فینال قهرمانی را به فاینورد واگذار کردند ، همچنین در سالهای 1972 و 1974 ، آنها در نیمه نهایی این رقابت ها حاضر بودند .

سرمربی : جک استین

بهترین نفرات سلتیک در آن فصل : Simpson; Craig, Gemmell, McNeill, Clark; Murdoch, Auld; Johnstone, Lennox, Wallace, Chalmers



7 - اورتون - 1985


اورتون تحت هدایت هاوارد کندال ، هنگامی که در گودیسون پارک به میدان میرفت ، تیم بسیار قدرتمندی بود .

او در زمان مربیگری خود ، با میدان دادن به بازیکنان جوان ، سعی در ساختن تیمی قدرتمند و جدید برای آینده داشت .

اورتون در آن سالها ، با همکاری زوج آتشین خط حمله ی خود ، اندی گری و گرائم شارپ ، موفق به قهرمانی در لیگ در فصل 1985 شد ، بعد از آن انها بار دیگر توانستند در 1987 نیز به قهرمانی در این مسابقات برسند . قهرمانی در جام حذفی و جام اتحادیه در 1984 از دیگر افتخارات اورتون آن دوران است .

سرمربی : هاوارد کندال

بهترین بازیکنان اورتون در آن فصل : Southall; Stevens, Bailey, Ratcliffe, Mountfield; Reid, Steven, Richardson; Heath, Sharp, Gray




8 - ناتینگهام فارست - ( 1978 - 1980 )




کاریزماتیک و نظم برايان کلاف ، تیمی کاملا منسجم ، سخت کوش و آماده برای کسب موفقت های بیشمار از ناتینگهام فارست ساخت .

ما بین سالهای 1978 تا 1980 ، آنها با قهرمانی در لیگ برتر ( 78 ) و 2 قهرمانی پیاپی در جام باشگاهای اروپا ( 79 و 80 ) و کسب 2 جام اتحادیه ( 78 و 79 ) ، تحیر و تحسین همگان را برانگیختند . موفقت های رویایی آنها در عرصه اروپایی ، با کسب رتبه ی پنجم لیگ ، در فصل بعد از آن و عدم صعود آنها به جام باشگاه ها خاتمه یافت و بدین ترتیب دوران افول این باشگاه و مربی خوب آنها ، آغاز شد .

سرمربی : برايان کلاف

بهترین نفرات ناتینگهام فارست در آن سالها : Shilton, Anderson, Clark, Lloyd, Burns; McGovern, Francis, Gemmill, Robertson, Woodcock, Birtles



9 - منچستر یونایتد - ( 2007 تا 2009 )


10 سال از آخرین قهرمانی شیاطین سرخ در جام باشگاههای اروپا میگذشت که فرگوسن بار دیگر عزم خود را برای قهرمانی در این رقابت ها جزم کرد .

در فصل 2007 - 2008 ، پس از آنکه یونایتد چلسی را در لیگ برتر پشت سر گذاشت و به قهرمانی مسابقات لیگ رسید ، بار دیگر در فینال جام باشگاه های اروپا با این تیم روبه رو شد و این بار هم توانست با شکست دادن این تیم در ضربات پنالتی ، سومین قهرماین خود در این مسابقات را جشن بگیرد .

در این 3 سال ، یونایتد توانست 2 بار دیگر به فینال لیگ قهرمانان صعود کند که هر 2 بار ، قهرمانی را به بارسلونا واگذار کرد ، همچنین آنها در این سالها 3 بار در لیگ برتر به عنوان قهرمانی رسیدند . قطعا هیچکس قدرت این سالهای یونایتد و قهرمانی های پیاپی شاگردان فرگوسن را از یاد نخواهد برد .

سرمربی : الکس فرگوسن

بهترین نفرات یونایتد در این سالها : ون در سار - براون - اورا - ویدیچ - فردیناند - هارگریوس - کریک - گیگز - رونی - توز - رونالدو



10 - لیورپول - ( 1977 - 1978 )


در 1974 باب پیزلی ، جایگزین بیل شنکلی بزرگ شد و سرمربی گری لیورپول را بر عهده گرفت .

در ابتدا او متحمل فشار بسیار زیادی بود ، اما او توانست رکوردی بهتر از رکورد بیل شنکلی در آنفیلد از خود بر جای بگذارد .

بعد از قهرمانی در لیگ در سال 1976 ، شنکلی توانستد با لیورپول 2 سال پیاپی ، قهرمان جام باشگاه های اروپا شود ، قهرمانی در جام یوفا ( 76 ) از دیگر افتخارات این مرد بزرگ در لیورپول محسوب میشود . این شروعی تکان دهنده برای تاریخ باشگاه لیورپول محسوب میشد .

سرمربی : باب پیزلی

بهترین نفرات لیورپول در آن سالها : ری کلمنس - فیل نیل - جونز - تامی اسمیت - املین هاگس - آلن کندی - جیمی کیس - تری مک درموت - یان کالاهان - کوین کیگان و کنی دالگلیش

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وب تمامی اخبار و حواشی مربوط به باشگاه لیورپول انگلیس به طور اختصاصی منعکس میشود. کپی برداری از این وب با ذکر نام منبع مجاز است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • صفحات ویژه

    آمار سایت
  • کل مطالب : 282
  • کل نظرات : 76
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 42
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 299
  • بازدید سال : 3,268
  • بازدید کلی : 92,889
  • کدهای اختصاصی
    Weather Liverpool
    Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net Msn bot last visit powered by MyPagerank.Net